Nejdůležitější je na kupujícího udělat výborný první dojem. Vaše nemovitost by měla vypadat co nejlépe a vy k tomu máte klíč.
Na každého člověka působí příjemně čistota a pořádek, proto je dobré před každou prohlídkou věnovat potřebný čas úklidu. Omlouvat se za nepořádek při prohlídce již může působit negativně. Každý potenciální kupující má představu o svém novém bydlení jako čistém, pohodlném, krásném a vy byste mu ji měli dát. To samé platí i před návštěvou makléře pro nafocení vaší nemovitosti, vždyť fotky je to první, co váš potenciální kupující vidí a co ho musí zaujmout.
Kupujícího jistě potěší posekaný trávník, zametený chodník, upravené záhony, zastřižené keře, vyčištěný bazén, na podzim shrabané listí a v zimě odhrabaný sníh. U bytů nezapomeňte, že kupující nekupuje jen byt, ale i společné prostory. Někdy může být obtížné uklidit celý panelák či bytovku, ale pokuste se udělat vše, aby tyto prostory kupujícího neodradily.
Ukliďte skladovací prostory – komoru, sklep, půdu, potenciální kupující totiž nehledají jen pohodlné bydlení, ale chtějí také někde uskladnit spoustu věcí. Myslete na bezpečí kupujících a odstraňte nebezpečně odložené věci na schodech, provazy, ozdobné šňůry apod., nevytírejte těsně před prohlídkou, aby nikdo neuklouzl. Vyměňte prasklé žárovky, omlouvat se, že nebyl čas je vyměnit, je zbytečné. Namažte a opravte vrzající dveře, aby šlo vše pohodlně otvírat – i vestavěné skříně.
V koupelně spravte kapající kohoutky, naleštěte vodovodní baterie, vystavte čisté ručníky. Vyleštěte zrcadlo.
Ložnice je místem odpočinku, proto dbejte o to, aby působila co nejútulněji. Pamatujte, že ložnici si nikdo nepředstavuje jako skladiště, proto nepotřebné věci odstraňte.
V kuchyni není nic horšího než hromada špinavého nádobí. Umyjte ho, nebo ukliďte do myčky. Vyleštěte dřez na nádobí, srovnejte kořenky a na jídelním stole odstraňte přebytečné věci.
Vyvětrejte, pokud je to možné, nechte otevřená okna, dovolte slunečním paprskům prosvětlit váš byt.
Těsně před návštěvou rozsviťte všechna světla venku i uvnitř. U klienta tak vzbudíte vzrušení a větší zájem. Světlo působí tepleji, přidává barvu a kupující mají větší pocit, že jsou vítáni.
Kupující si často mohou připadat jako vetřelci, jestliže je dům plný lidí. Nutí je to rychle si dům či byt prohlédnout a nerušit. Pokud je to možné, snažte se, aby u prohlídky bylo co nejméně lidí.
Ne každému musí být příjemné setkání s vašimi mazlíčky, byť by se jen pletli pod nohy. Zajistěte, aby prohlídku nerušili.
Dejte pozor na vysokou hlasitost televize či rádia. Překřikovat vaši oblíbenou muziku kupující nechce. Když už máte potřebu mít něco puštěné, zvolte neutrální muziku na velmi malou hlasitost.
V každém případě buďte přátelští. Nevnucujte se s konverzací, nechte pracovat svého makléře.
V žádném případě se neomlouvejte za nedostatky vašeho domova. Pokud se vás klient na něco zeptá, vyčkejte, pokud je to možné, až za vás odpoví makléř. Ten nejlépe ví, co a hlavně jak klientovi odpovědět. Mluvte jen v případě, když makléř nebude znát odpověď. Pamatujte na zásadu „méně znamená více“ – tzn., neříkejte nic, na co jste nebyli tázáni.
Je pochopitelné, že Vy znáte svůj dům či byt nejlépe, avšak váš makléř zná kupce, jejich potřeby a přání. Dokáže profesionálním způsobem prezentovat váš byt a vysvětlit přednosti vašeho domova. Buďte raději v pozadí.
Jakmile bude kupec hovořit o ceně nebo podmínkách prodeje, nechte mluvit vašeho makléře, případně ho na něj odkažte.