Jak rychleji a lépe prodat Vaši nemovitost?

První dojem

Nejdůležitější je na kupujícího udělat výborný první dojem. Vaše nemovitost by měla vypadat co nejlépe a vy k tomu máte klíč.

Investujte svůj čas

Na každého člověka působí příjemně čistota a pořádek, proto je dobré před každou prohlídkou věnovat potřebný čas úklidu. Omlouvat se za nepořádek při prohlídce již může působit negativně. Každý potenciální kupující má představu o svém novém bydlení jako čistém, pohodlném, krásném a vy byste mu ji měli dát. To samé platí i před návštěvou makléře pro nafocení vaší nemovitosti, vždyť fotky je to první, co váš potenciální kupující vidí a co ho musí zaujmout.

Na co se zaměřit?

Kupujícího jistě potěší posekaný trávník, zametený chodník, upravené záhony, zastřižené keře, vyčištěný bazén, na podzim shrabané listí a v zimě odhrabaný sníh. U bytů nezapomeňte, že kupující nekupuje jen byt, ale i společné prostory. Někdy může být obtížné uklidit celý panelák či bytovku, ale pokuste se udělat vše, aby tyto prostory kupujícího neodradily.

Ukliďte skladovací prostory – komoru, sklep, půdu, potenciální kupující totiž nehledají jen pohodlné bydlení, ale chtějí také někde uskladnit spoustu věcí. Myslete na bezpečí kupujících a odstraňte nebezpečně odložené věci na schodech, provazy, ozdobné šňůry apod., nevytírejte těsně před prohlídkou, aby nikdo neuklouzl. Vyměňte prasklé žárovky, omlouvat se, že nebyl čas je vyměnit, je zbytečné. Namažte a opravte vrzající dveře, aby šlo vše pohodlně otvírat – i vestavěné skříně.

V koupelně spravte kapající kohoutky, naleštěte vodovodní baterie, vystavte čisté ručníky. Vyleštěte zrcadlo.

Ložnice je místem odpočinku, proto dbejte o to, aby působila co nejútulněji. Pamatujte, že ložnici si nikdo nepředstavuje jako skladiště, proto nepotřebné věci odstraňte.

V kuchyni není nic horšího než hromada špinavého nádobí. Umyjte ho, nebo ukliďte do myčky. Vyleštěte dřez na nádobí, srovnejte kořenky a na jídelním stole odstraňte přebytečné věci.

Vyvětrejte, pokud je to možné, nechte otevřená okna, dovolte slunečním paprskům prosvětlit váš byt.

Během prohlídky

  • Večer rozsviťte:

Těsně před návštěvou rozsviťte všechna světla venku i uvnitř. U klienta tak vzbudíte vzrušení a větší zájem. Světlo působí tepleji, přidává barvu a kupující mají větší pocit, že jsou vítáni.

  • Rodinu někam pošlete:

Kupující si často mohou připadat jako vetřelci, jestliže je dům plný lidí. Nutí je to rychle si dům či byt prohlédnout a nerušit. Pokud je to možné, snažte se, aby u prohlídky bylo co nejméně lidí.

  • Domácí mazlíčci:

Ne každému musí být příjemné setkání s vašimi mazlíčky, byť by se jen pletli pod nohy. Zajistěte, aby prohlídku nerušili.

  • Hlasitost TV a rádia:

Dejte pozor na vysokou hlasitost televize či rádia. Překřikovat vaši oblíbenou muziku kupující nechce. Když už máte potřebu mít něco puštěné, zvolte neutrální muziku na velmi malou hlasitost.

  • Uvolněte se:

V každém případě buďte přátelští. Nevnucujte se s konverzací, nechte pracovat svého makléře.

  • Komunikace:

V žádném případě se neomlouvejte za nedostatky vašeho domova. Pokud se vás klient na něco zeptá, vyčkejte, pokud je to možné, až za vás odpoví makléř. Ten nejlépe ví, co a hlavně jak klientovi odpovědět. Mluvte jen v případě, když makléř nebude znát odpověď. Pamatujte na zásadu „méně znamená více“ – tzn., neříkejte nic, na co jste nebyli tázáni.

  • Udržujte odstup:

Je pochopitelné, že Vy znáte svůj dům či byt nejlépe, avšak váš makléř zná kupce, jejich potřeby a přání. Dokáže profesionálním způsobem prezentovat váš byt a vysvětlit přednosti vašeho domova. Buďte raději v pozadí.

  • Nehovořte o ceně:

Jakmile bude kupec hovořit o ceně nebo podmínkách prodeje, nechte mluvit vašeho makléře, případně ho na něj odkažte.

Makléř měsíce

Nikola Šoralová

Spolupracujte se mnou
Makléř měsíce