Zase jsme byli zvědaví. Věřte nebo ne, ale v rámci našeho realitního průzkumu jsme tentokráte sáhli i po etymologickém slovníku. Objevili jsme totiž další zajímavý prvek realitního trhu, který rozhodně stojí zazmínku. Současní realitní velikáni se čím dál častěji ohání libozvučně znějícím termínem „franchising“. Jsme franchisová společnost, ukryli jsme se pod křídla celorepublikového giganta. S námi máte jistotu, s námi se bát nemusíte, s námi prodáte. Dnešní článek se bude lehce vymykat naší hříšné sérii. Realitní franchisa, nebo chcete-li realitní síť, totiž hřích není a některým RK může naopak i pomoci. My jsme však vstup do franchisy odmítli a rádi bychom vám vysvětlili proč.
Být světoví je sice fajn, ale má to i pár háčků. Věříme, že vám naše postřehy pomohou při výběru správné RK a že se ve světě nemovitostí budete orientovat zase o poznání lépe.
Realitní franchisa je celorepubliková síť realitních kanceláří prezentujících se pod jednou dobře známou značkou. Představte si Otesánka, který mlsně hledí na koláčky rozmístěné po celém stole. Velký Otesánek, známá franchisová společnost, chce spolknout všechny koláčky, menší realitní kanceláře. Na stole, v České republice, jich je opravdu hodně, a jelikož se Otesánek přejí, jeden dva koláčky nechá netknuté. A přesně takhle to chodí i na realitním trhu.
Zapátrali jsme ve slovníku. SVOBODA, to je to slovo, které prý nejlépe vystihuje termín franchising. Svoboda podnikání na základě ověřeného modelu. Celý fígl spočívá v tom, že s realitním gigantem uzavřete pakt o spojení. Budete se moci prezentovat pod silnou značkou, opřete se o stabilní zázemí, dostanete podrobné vychytané manuály, podle kterých se řídíte. To vše za pravidelný měsíční poplatek, který sestává z procenta zisku, počtu vašich makléřů a dalších složek.
O výhodách franchisingu nepochybujeme. Jet podle návodu ale může být občas nuda. Když vás práce baví a děláte ji poctivě, spokojení klienti vás doslova nabíjí motivací. Nač být světoví? Bez Mireasu bychom to nebyli my. Prodáváme tam, kde bydlíme, a to je přeci výhoda k nezaplacení. Makléři se tu skvěle vyznají, mají své oblíbené lokality a nemusí jezdit dlouhé trasy přes celou republiku. Nabízíme individuální a lidský přistup, nezaměstnáváme stovky makléřů. Klienti mají rádi regionální Mireas, tak proč bychom to měli měnit. Máme zajetou partu a neuvěřitelně nás to baví.
Karel Šoral,
jednatel RK Mireas
REGIONÁLNĚ ZAMĚŘENÁ RK |
CELOREPUBLIKOVÁ RK |
---|---|
stabilní tým zkušených makléřů, perfektně se orientují na místním trhu, obyvatelé je znají |
stabilní zázemí, zajeté ozkoušené metody a techniky, ale často masivní nábor nezkušených makléřů, velká rivalita |
případné reklamace vyřídí co nejrychleji, zodpovědnost není kam přehazovat |
zodpovědnost za reklamaci se často přehazuje na druhé, na tzv. centrálu |
argument: „Prodáváme tam, kde bydlíme.“, důvěryhodné |
častý argument: „My to prodáme, protože jsme největší.“, ne vždy nutně platí |